rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

dags för gympass igen!

Idag var det dags för gymmet igen och det kändes riktigt bra! Var där i söndags också men då gick det inte alls bra. Musklerna sa till direkt. Tror det kan vara smart att vila i 2 dagar efter ett ordentligt gympass.
 
Löpbandet: Som vanligt så började jag med löpbandet och jag gick i 6,2 km/h i 20 minuter. Fick väldigt ont i vaderna. Har börjat få det igen tror det kan bero på att jag har börjat gå snabbare på löpbandet. 
 
 
Rodd: Efter löpbandet var det rodd som gällde. Här körde jag i 6 minuter som jag brukar.Efterråt var jag faktiskt lite andfådd. Jag körde lite intensivare denna gången.
 
Maskiner fokus på lår: Idag körde jag igenom mina lår. Ja, alla maskiner förutom benpress och den man ligger ner på mage och pressar benen uppåt. Här orkade 25 kg 10 x 4 gånger.
 
Maskiner fokus på armar: Sedan var det dags att träna armarna. Armarna är jag verkligen svag i så dem har jag stort behov av att träna. Först gjorde jag maskinen där man pressar armarna neråt. Där orkar jag 18 kg, 10 x 3 gånger. Efter var det dags för maskinen där du lyfter armarna uppåt. Här är jag jättesvag och orkar endast 4.5 kg, 5 x 3 gånger. Sen blev det maskinen där man pressar armarna utåt. Här orkade 9 kg, 10 x 3 gånger. Sen var det dags för tre maskiner där du tränar musklerna vid axlar och nyckelben. Det var lite olika vad jag orkade. 9 kg, 11 kg och 18 kg. 10 x 3 gånger. När jag tränar dessa muskler får jag ganska ont vid nyckelbenet men det gick bra.
 
crosstrainer: jag brukar cykla i 20 minuter men cyklarna var upptagna så jag bestämde mig att jag skulle testa crosstrainern. Jag tycker den är sjukt jobbig men jag har ju känt att konditionen har blivit bättre så när jag började jogga var det med en blandad känsla av rädsla, nyfikenhet och förväntansfull. Jag orkade jogga i 7 minuter. För bara tre veckor sen hade det varit uteslutet. Hade väl orkat 1 minut eller nåt. Jag joggade mellan 6.5 - 7.2 km/h. Efterråt var jag rejält andfådd. Fick stå och vila i några minuter för att få ner pulsen. Jag funderar på om det kanske är bättre att börja med crosstrainen? Kanske skulle jag orka några minuter till. Eller så skulle jag inte göra det eftersom jag inte har värmt upp låren ännu. 
 
Sit - ups: Jag har börjat göra sit - ups på gymmet också. Idag gjorde jag 50 stycken. Jag får ju inte glömma bort magen!
 
Stretchning: Till slut var det dags för stretchning. Jag började med låren, fortsatte med armarna och avslutade med vaderna. Hela passet tog ca 1 h och 50 minuter.
 
 
När jag kom hem och hade ätit en kycklingsallad till lunch lagade jag till denna gratängen. En Broccoli och köttfärsgratäng. Jag fixade lite matlådor. En till i morgon och så 2 ner i frysen. Broccoli är så himla nyttigt! 
 
Recept:
400 g köttfärs
200 g riven ost
400 g frusen broccoli
salt
grillkrydda
 
Gör så här:
1. Sätt på ugnen på 225 grader.
2. Stek köttfärsen i en stekpanna och krydda med grillkrydda
3. Häll i den stekta köttfärsen i en ugnsäker form
4. Häll i den frusna broccolin i formen
5. salta
6. häll i osten i formen
7. Blanda runt och lägg in i ugnen
8. låt stå i ugnen ca 25 minuter.
Klart!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 siriosmilla
skriven :

Vad duktig du är!!! Härligt att du känner att du gör framsteg!/Brita