rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

flex soft och cykel

Idag hade jag bara ett kort grupparbete på förmiddagen i skolan så jag passade på att gå på ett pass. Idag testade jag ett nytt pass, nämligen flex soft.
 
Flex soft: Som sagt så var det första gången jag gick på detta pass. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. När jag kom dit var det jag och pensionärerna. Men oj vad jag gillade passet! Det är inte så fysiskt krävande men det var skönt att stretcha ut hela kroppen. För om jag ska försöka förklara vad flex är för något skulle jag säga att det är lite mer avanserad stretchning. Jag kan förstå att de äldre går på detta, det kräver varken styrka eller kondition men du tränar balans och kordination, något som jag har dåligt av. Jag tror det är nyttigt även för oss unga att ibland då och då gå på detta pass. Jag kommer definitivt att komma tillbaka. Det var så skönt att få sträcka ut varenda muskel i kroppen.
 
Så här står det om Flex soft:
Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar även dig som känner dig stel och ovan. Eller kanske tränar du tufft och vill varva med återhämtande träning. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i övningar för hela kroppen.
Flex soft passar också dig som med en mjuk dynamisk rörlighet vill stressa ner, hitta balans, välmående och återhämtning. 


Cykling: Eftersom passet inte är så fysiskt krävande så kände jag för att röra på mig lite till, därför gick jag till gymmet och satte mig på motionscykeln i 20 minuter. Körde lite hårdare idag eftersom det var det ända jag skulle göra så när jag klev av cykeln var jag svettig och hade stumma ben.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: