rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

svårt att hitta tiden att träna

Det är inte alltid så lätt att hitta tid till att träna när dagarna är uppbokade. Jag själv vill gärna gå till gymmet när det inte är proppfullt med folk och då gäller det att inte gå vid lunch och på kvällar. Jag är mer en morgon människa än en kvällsmänniska har jag märkt. Om jag planerar att jag ska gå på ett pass på kvällen är jag alldeles för trött för att åka när kvällen kommer. Det är värdelöst att åka hem ett tag för att sedan åka in till stan för att träna. Jag är imponerad av alla som jobbar heltid och ändå finner tid och ork till träning. 
 
I måndags var jag och tränade klockan 15. Jag trodde det skulle vara ganska mycket folk men när jag kom till gymmet var det rätt lugnt. Jag körde bara ett kort pass med 10 minuter crosstrainer, 20 minuter styrketräning, 5 minuter stegmaskin och 10 minuter stretch. Nu vet jag att de dagarna jag är hundvakt kan jag ta mig till gymmet till klockan 15 och träna utan att det är proppfullt med folk. Skönt!
 
Sitter och funderar på morgondagen. Jag vill gärna träna i morgon men vill inte att det ska vara proppfullt med folk på gymmet. Dessutom så ska jag på möte på kvällen. Därför skulle det vara perfekt att gå och träna mellan skolan och mötet. Jag behöver sitta och plugga i skolan några timmar på eftermiddagen så jag kan inte gå för tidigt till gymmet. Frågan är om det kommer vara jättemycket folk runt fyra? Hm tåls att tänka på lite till. Kanske jag väljer att träna på fredag efter att jag varit hundvakt. 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: