rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

funderingar

 
Det finns en del som jag funderar på. Bland annat det här med att duscha offentligt. Jag tycker inte om det, helst duschar jag hemma men det kommer komma situationer då jag behöver duscha där. På friskis och svettis är det alltid mycket folk och då blir det att en hel del duschar. Det är svårt att låta andra titta på min nakna kropp när jag själv inte klarar av att se den. Jag tittar aldrig i spegeln när jag är naken. Att andra ska se på den och se mig när jag är som mest sårbar är läskigt. 
 
En annan sak jag tänker mycket på är det här med att räkna kalorier och se till att man inte äter för mycket/lite. Det är så lätt att gå in i en spiral där ångest kommer så fort man inte har lyckats hålla sin diet. Jag blir glad om jag har ätit mindre än vad det står i appen fast att äta för lite inte är bra heller. Om jag däremot har råkat äta för mycket får jag dåligt samvete och känner mig dålig. Det bästa är naturligtvis att förhålla sig till det här neutralt eller inte ta det på för stort allvar men jag tycker det är svårt... Hur gör ni? 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: