rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

gympass 1

Idag åkte jag iväg på förmiddagen för att träna på gymmet. Jag tänkte att det inte skulle vara så mycket folk på gymmet när man kommer på förmiddagen men det var rätt mycket folk trots att gymmet precis hade öppnat. Jag tyckte det gick bra och det var väldigt roligt! Längtar till jag ska gå dit igen.
 
Jag började med att gå i rask takt på löpbandet i 20 minuter. Jag blev riktigt svettig och det kändes i mina vader! Jag vågar inte att jogga/springa på löpbandet. Tycker det känns läskigt men med min dåliga kondition räcker det gott och väl med gång i rask takt. 
 
Sedan var det dags för 5 minuter rodd. Det kändes rejält i armarna och efterråt gjorde det lite ont i handlederna men det gick över fort.
 
Jag har problem med mina vader och jag har försökt läsa på lite vad jag kan göra för att stärka upp dem och då läste jag att man ska gå upp på något som är lite högt, trappsteg eller som jag gjorde på en stepbänk. När du kommer upp med båda fötterna ska du ställa dig på tå och sedan gå ner igen. Detta gjorde jag 20 gånger.
 
Sedan var det dags för axellyft. Jag gjorde 10 x 2 stycken med 10 kg. Oj oj de två sista gjorde det rejält ont i armarna! Jag behöver verkligen träna upp min armstyrka, jag är väldigt svag i armarna.
 
Sedan var det dags för denna goding. Jag vet inte riktigt vad den heter men det kändes rejält i låren iaf. Jag gjorde 10 x 3 stycken med 18 kg. 
 
Innan det var dags för kondition igen så körde jag en maskin där du roterar din överkropp. Vet inte vad denna heter heller. Men jag gjorde iaf 10 x 2 stycken med 18 kg.
 
Innan det var dags för stretch körde jag 20 minuter på cykelmaskinen med inställningen fat burn. Det spände rejält i låren. På de hårdare partierna cyklade jag i 25,2 km och i lätta partierna ca 17 km. Efterråt kändes det både i lår och rumpa.
 
Till sist var det dags för stretch. Jag stretchade benen, vaderna, armarna och nacken. 
 
Detta var ett bra pass! Hela passet tog ca 1.5 timme. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: