rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

små resultat

 
Idag var det dags för gymmet igen. Passet kändes riktigt bra och jag börjar känna små resultat.

1. Idag på löpbandet orkade gå snabbt (6,2 km/h) i 20 minuter. Tidigare har jag bara kunnat gå i medelfart. Jag orkade till och med jogga i 1 minut. Visst en minut är inte mycket men det är ett steg i rätt riktning. Ett utav mina delmål är ju att jag ska orka mer och få bättre kondition, jag börjar verkligen känna det.
 
2. Idag när jag tränade armarna så kände jag också en viss förbättring. När jag tränade underarmarna orkade jag 23 kg, 3 x 10. Tidigare har det varit 18 kg. Tummen upp!
 
3. Jag har blivit mindre sötsugen. Detta har varit ett delmål för mig att jag inte ska känna ett sug av godis varje dag. Jag har faktiskt kunnat hålla på 1 gång i veckan regeln. Bra gjort av mig!
 
4. Jag känner mig gladare och piggare nu när jag har börjat träna och jag känner att jag tycker det är roligt. Varje gång jag lämnar gymmet längtar jag till nästa gång. Jag känner ett behov av att träna den dagen jag inte tränar. Ett utav mina stora mål efter ett år är att jag ska leva ett sundare liv där träning är en självklar del av min vardag. Jag känner att jag är på god väg! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: