rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

8 veckors kollen

Nu har det gått ytterligare fyra veckor sen jag mätte mig sist. Nu har jag alltså tränat i 8 veckor.
 

Kondition: Min kondition har blivit bättre sen jag började och jag tycker det har gått fort nu de senaste 4 veckorna. För ca 4 veckor sen började jag att jogga på crosstrainen. Då orkade jag 7 minuter och var då så andfådd och trött att det kändes som jag skulle svimma. Nu orkar jag jogga 13 minuter och då är jag inte så trött att jag knappt kan stå på mina ben utan jag är lagom andfådd och trött så jag orkar gå till nästa maskin. Jag har ju även börjat att gå på stegmaskin. Har inte börjat gå längre än 5 minuter, tycker det är ganska lagom. Bra för mina vader men inte för ansträngande så jag får kramp. Jag känner ju även att i vardagen att jag klarar av att gå fortare en längre period utan att bli andfådd så det är väldigt positivt.
 
Styrka: Jag har absolut blivit starkare. Jag orkar mer vikter vilket är roligt. Fortfarande är jag ganska svag i armarna när det handlar om musklerna där ankfettet sitter..(biseps?) Men jag orkar fler rundor än tidigare men fortfarande behöver jag ha på de lägsta 4.5 kg. Men jag är inte ute efter att bygga massa muskler så för mig gör det inte så mycket. När jag tränar bröstmusklerna orkar jag 18 kg så det är jag nöjd med. Ryggen orkar jag också 18 kg. Magen 27 kg. När jag tränar den yttre och inre lårmusklern orkar jag 39 kg. Medan när jag tränar baksida och framsida lår orkar jag 25 kg. 
 
Kroppen: Kroppen har blivit mindre. Dels så mäter jag mig så jag har lite koll. Än så länge har jag i snitt blivit 2 cm mindre var fjärde månad så det är jag riktigt nöjd med! I april ska jag väga mig för första gången. Jag känner även skillnad på kläderna. Mina jeans sitter inte åt längre som man vill och på bh:n kan jag knäppa ett snäpp mindre. Det är verkligen roligt att när man märker skillnad!
 
Livsstil: Jag har verkligen börjat älska att träna! Det är verkligen så himla roligt. Jag är inte alls lika rädd för att gå och träna när det är mycket folk även om jag helst vill att det inte ska vara proppfullt. Att jag inte går på kvällarna handlar mest just nu på att jag är så trött på kvällarna och inte orkar. Då känns det mycket bättre att börja dagen med träning. Den här månaden har det varit mycket kalas så jag har inte varit lika duktig med sötsakerna men i och med att jag tränar så går jag inte upp i vikt iaf men visst kanske hade jag blivit lite mindre om jag inte hade ätit så mycket sötsaker men periodvis är det mycket kalas och då är det bara att gilla läget. Träningen har verkligen blivit en del av min träning och jag gillar att planera i förväg när och hur jag ska träna. Livet känns faktiskt lite bättre nu när träningen har blivit så roligt och en del av mitt liv. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 siriosmilla
skriven :

Vilken härlig läsning!!! Du är jätteduktig!

Svar: Tack! :)
Rebecca