rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

dubbelpass

Mitt mål är att träna minst 3 pass i veckan. Eftersom jag inte kommer få till så många tillfällen den här veckan så valde jag att träna ett dubbelpass idag.
 

Jag började med att träna 55 minuter med fokus på kondition.
 
  1. Crosstrainer 12 minuter - idag körde jag ytterligare 1 minut mer än tidigare. Nu orkar jag jogga på crosstrainern i 5 minuter längre än när jag startade. Dessutom är jag inte då så andfådd och trött att jag nästan svimmar utan jag är lagom trött. Har hög puls precis som det ska vara.
  2. Jag gick sedan vidare till rodden. Jag roddade i fem minuter. Jag tycker rodden är jobbigare, blir mer andfådd där än på crosstrainen.
  3. Efter rodden var det dags för cykling i 20 minuter. Hade på nivå 3 och cyklade ganska lätt. Kändes lite i benen men inte för mycket. 
  4. Slutligen var det dags för stegmaskinen. Gick på stegmaskinen i fem minuter och jag tyckte det var jobbigt för mina vader från första början men det gick bra. 
Nu var första passet klart och jag gick och vilade i 30 minuter.
Jag drack en sån här i pausen för att få i mig lite näring.
 
Efter vilan på 30 minuter var det dags för pass nummer två med fokus på styrka.
 
  1. började med maskinerna. På vissa maskiner körde jag tyngre vikter än vad jag har gjort tidigare. Himla roligt när man märker att man orkar mer! Överarmen på undersidan kunde jag ha 32 kg idag i stället för 27 kg. Sidormusklerna i låren kunde jag ha 39 kg idag istället för 32 kg. Tummen upp för mig! Alla maskiner gör jag 10 x 3 gånger.
  2. Efter en halvitmmes träning med maskinerna gick jag och gjorde sit - ups. 10 x 3 gånger.
  3. Sedan var det dags för core med boll. Den här gången valde jag att ha en vikt när jag tränade armarna. Vikten är bara på 1 kg men bättre än ingen vikt alls. Det var mycket jobbigare för armarna med vikten. Idag orkade jag bara göra rundan 2 gånger med alla övningar tio gånger. Det började kännas att jag nästan hade tränat i 2 timmar.
  4. Till sist var det dags för stretchning. Som alltid är det fokus mest på armar och lår då det är framför allt dem musklerna jag tränar. 
Passen kändes riktigt bra idag! Det är så roligt när utvecklingen går framåt. Att jag orkar mer och mer. Det ger mig inspiration att fortsätta träna.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: