rebeccasworkout.blogg.se

en blogg om träning och viktnedgång

tre dagar på raken

Nu har jag tränat tre dagar på raken. Fredag - Söndag. I fredags var passet uppbyggd på samma sätt som jag har haft ett tag. Kondition, styreträning, stegmaskin och stretch. Dock testade jag även något nytt. Innan stretchen testade jag core med boll. Jag gillade det! Jag använder mig av en sån stor gummiboll som jag sitter och ligger på. 

Core med boll
Jag börjar med att sitta på bollen och gunga åt sidorna tio gånger. Sedan gungar jag framåt och bakåt tio gånger. När jag är klar med det lägger jag mig på bollen med magen neråt. Då kör jag armarna. Först drar jag armarna ut och in och sedan upp och ner. Sen tar jag benen. Lyfter benen upp och ner. Allt detta gör jag tio gånger på varje arm och ben. Efter detta lägger jag mig på rygg på golvet och lägger upp benen på bollen. Börjar med att gunga kroppen åt sidorna tio gånger. Tycker det är skönt för ryggen efter att ha tränat styrketräning. När jag har gungat kroppen drar jag benen mot mig sedan från mig och lyfter rumpan upp i luften. Detta gör jag också tio gånger. Till slut är det dags för tio sit - ups. Fortfarande har jag benen på bollen. När den här rundan är klar gör jag om den två gånger till så jag gör rundan 3 gånger och gör alltså varje övning tio gånger.

Lördag
På lördagen tänkte jag fokusera mer på konditionen. Började med crosstrainen 11 minuter. Har alltså ökat 1 minut till sen jag började med crosstrainen. Tummen upp för mig! Efter dessa elva minuter tränar jag styrka armar men bara 3 olika maskiner för som sagt fokuset var kondition. Jag har blivit starkare i armarna. Orkar betydligt mer än vad jag gjorde när jag började. Så roligt! Därefter blev det 5 minuter rodd. Sedan tillbaka till styrketräningen, den här gången låren. Avslutade styrkan med att träna magen. Dels gjorde jag en maskin där du tränar magen men så gick jag även och tränade magen genom att dippa min underkropp neråt och sedan upp. Vet inte vad det heter eller vad ställningen du står på heter men detta var också något nytt för mig. Är roligt nu när jag börjar känna av att jag är mer tränad för jag klarar av så mycket mer. Sedan var det dags för cykling 10 minuter. Här ställde jag in på nivå 5 för att det skulle kännas både i lår och flås. Efter dessa tio minuter på cykeln var det dags för core med boll igen. Gjorde samma sak som jag gjorde dagen innan. Till slut var det dags för 10 minuter stretch. Där jag framför allt stretchar armar och ben.

Söndag
Idag var det åter igen dags för gymmet. Jag tränade samma som föregående dag. Fokus låg på konditionen. Jag kände mig rejält trött efteråt. Men härligt att träna tre dagar på raken! I morgon har det gått 7 veckor sen jag började träna så om bara en vecka är det dags att mäta sig igen. Ska bli spännande och se!
Här är jag idag på gymmet! Det är en hel del fett som ska bort från kroppen men det syns att lite har försvunnit. Härligt!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: